وبلاگ میزیتو نرم افزار جایگزین ترلو | دوری از معایب ترلو همراه با دسترسی به ویژگی‌های بیشتر
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

نرم افزار جایگزین ترلو | دوری از معایب ترلو همراه با دسترسی به ویژگی‌های بیشتر

منتشر شده در ۲ ماه پیش

زمان خوانش دقیقه

انتشار ۲ ماه پیش

خوانش دقیقه

چرا ایرانیان به نرم افزار جایگزین ترلو علاقه بیشتری نشان می‌دهند؟
در هر صنعتی، همکاری مزایای بسیاری را به همراه دارد. تیم‌ها می‌توانند وظایف را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهند و همچنین همکاری می‌تواند به نوآوری و پرورش خلاقیت کمک کند. ابزارهای همکاری، به طور پیش‌فرض، گروهی متشکل از دو یا چند نفر را قادر می‌سازند تا با یکدیگر همکاری و به سمت یک هدف یا هدف مشترک حرکت کنند. ترلو یکی از نرم افزارهایی است که در سرتاسر جهان برای این منظور استفاده می‌شود. اگرچه این نرم افزار ویژگی‌های مطلوبی دارد، اما برای ما ایرانیان استفاده از یک نرم افزار بومی با زبان فارسی می‌تواند گزینه برتر باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی نرم افزار جایگزین ترلو بپردازیم.
 


نرم افزار ترلو چیست؟
ترلو یک ابزار مشارکتی است که پروژه‌های شما را در قالب تابلوهایی سازماندهی می‌کند. یک وایت برد را تصور کنید که پر از لیستی از یادداشت‌هایی به شکل استیکر است و هر یادداشت به عنوان یک وظیفه برای شما و تیم‌تان می‌باشد. حالا تصور کنید که هر یک از این یادداشت‌های استیکری دارای عکس‌ها، پیوست‌هایی از منابع داده دیگر، اسناد و مکانی برای نظر دادن و همکاری با هم‌تیمی‌های شما باشد. این را هم در نظر بگیرید که بتوانید آن وایت برد را در هر کجا که روی تلفن هوشمندتان می‌روید، با خودتان به همراه ببرید و از طریق وب از هر رایانه‌ای به آن دسترسی داشته باشید. کار ترلو همین است! به بیان ساده، ترلو یک ابزار مشارکتی است که به شما امکان می‌دهد پروژه‌ها و هر آنچه که مربوط به آنها است را در تابلوها سازماندهی کنید.

با استفاده از ترلو می‌توانید انواع اطلاعات را پیدا کنید، مانند:
•    روی چه پروژه‌ای کار می‌شود؟
•    چه کسی روی چه پروژه‌ای کار می‌کند؟
•    پروژه چه پیشرفتی دارد؟


معایب ترلو لزوم استفاده از یک نرم افزار جایگزین را مشخص می‌کنند
افراد از با روش‌های مختلفی بهره می‌گیرند. بسیاری از آن به عنوان یک ابزار بهره‌وری شخصی استفاده می‌کنند و تیم‌ها نیز آن را یک پلتفرم همکاری می‌دانند. با این حال، این نرم افزار برای همه مشکلات کارساز نیست. در ادامه مطلب به برخی از معایب ترلو اشاره می‌کنیم.
 
عدم بهینه بودن برای پروژه‌های پیچیده
اشتباه نکنید، اگر پاورآپ‌های مناسب به ترلو افزوده شوند، امکان مدیریت پروژه در مقیاس بزرگ نیز وجود خواهد داشت. اما این برنامه تجربه مدیریت پروژه یکپارچه مطلوب را ارائه نمی‌دهد؛ به این دلیل که بسیاری از پاورآپ‌ها توسط فروشندگان شخص ثالث ایجاد می‌شوند. بنابراین وقتی با هم ترکیب شوند، نوعی اصطکاک به وجود می‌آید. سلسله مراتب کم‌عمق ترلو یکی از معایبی است که باعث می‌شود واسط کاربری آن هنگام کار روی چندین پروژه پیچیده، به هم ریخته شود. همین مشکل برای پروژه‌ای با تعداد زیادی وظیفه به صورت همزمان نیز وجود دارد.

 


مناسب نبودن برای تمام افراد و گروه‌ها
همانطور که اشاره شد، ترلو مانند یک وایت برد مجازی است که افراد می‌توانند یادداشت‌های دیجیتال Post-it را ایجاد و جابجا کنند. در واقع ترلو یک برد آنلاین از نوع کانبان (Kanban) است که به تجسم گردش کار کمک می‌کند. با این حال، سیستم کانبان برای مدیریت همه پروژه‌ها ایده‌آل نیست. این شرایط، محدودیت‌های کار در حال پیشرفت یا اصطلاحا (WIP) را ترویج می‌کند. اما باید توجه داشت که تجسم و به تصویر کشیدن پروژه‌ای با وظایف متعدد، کاری دشوار است.


داشتن نماهای محدود
مدیران پروژه معمولا برای به دست آوردن نماهای مختلف به چندین دیدگاه نیاز دارند. از ترلو می‌توان برای نشان دادن نمای وضعیت پروژه استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای نشان دادن نمای اولویت نیز بهره برد. با این حال، ترلو برای ارائه یک تصویر کلی بهتر، در نمایش همزمان هر دو نما محدودیت دارد.
 
عدم نمایش وابستگی وظایف؛ از دلایل استفاده از نرم افزار جایگزین ترلو
یکی دیگر از معایب ترلو عدم توانایی آن در نشان دادن وابستگی وظایف است. بسیاری از متخصصان پروژه از مسیرهای بحرانی استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات مسیر بحرانی، معمولا به ارتباطات یا وابستگی‌های کار نیاز داریم. این مورد تنها از راهکارهایی بر می‌آید که مجهز به نمای نمودار گانت هستند. نمودارهای گانت ابزاری ضروری در برنامه‌ریزی پروژه به شمار می‌روند و کاربران را قادر می‌کنند تا وظایف خاص را برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری کنند.


میزیتو؛ نرم افزار جایگزین ایده‌آل برای ترلو
میزیتو یک ابزار ساده و منحصر به‌فرد برای ارتباطات فردی، گروهی و سازمانی است. این نرم افزار با فراهم آوردن امکانات متنوعی مانند چت، مدیریت آنلاین پروژه، ایجاد و مدیریت وظایف، تبادل مکاتبات، نوشتن یادداشت، مدیریت مشتریان و مانیتورینگ تیم، امکان مدیریت و کنترل پروژه برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و تیم‌ها را بسیار ساده کرده است. یکی از مزایای استفاده از میزیتو به عنوان نرم افزار جایگزین برای ترلو این است که امکان ارسال فایل از ترلو به میزیتو وجود دارد.

بخش‌های مختلف میزیتو به عنوان یک نرم افزار جایگزین عبارتند از:
•    داشبورد: امکان مشاهده آخرین وضعیت میز کار از جمله تازه‌ترین پیام‌ها و نامه‌ها، وظایف روز و یا دارای تأخیر و نیز جابجایی میان محیط‌های کاری
•    میزکار: برای ایجاد شما تیم‌های مختلف در قالب میز کارهای متفاوت
•    مدیریت پروژه: برای تعریف امور جاری شرکت در قالب پروژه و اضافه کردن اعضا و تخصیص وظایف 
•    وظایف: تعریف وظیفه برای خود و افراد تیم و همچنین زمان‌بندی، یادآوری و دسته‌بندی مرتبط با وظیفه
•    نامه‌ها: ایجاد و ارسال مکاتبات با امکان پیوست فایل، گفتگو پیرامون نامه و ارجاع نامه به افراد داخل تیم
•    یادداشت‌ها: برای نوشتن یادداشت شخصی با امکان ایجاد چک‌لیست و نیز استفاده از برچسب و رنگ‌های مختلف روی هر یادداشت
•    پرونده مشتریان: برای وارد کردن اطلاعات مشتری به همراه امکان گفتگو، ایجاد صورتجلسه الکترونیکی و نیز استفاده از برچسب برای مشتریان
•    مانیتورینگ تیم: به منظور مشاهده وضعیت کلی کارهای انجام‌شده و سرویس‌های مورد استفاده در تیم برای هر عضو و همچنین دریافت آمار و گزارش دقیق پیرامون پیشرفت کارها
 


میزتو؛ بهترین نرم افزار جایگزین ترلو برای کاربران ایرانی
استفاده از نرم افزارهای کنترل و مدیریت پروژه یکی کارهای مهم برای پیشبرد اهداف گروهی است. چنین نرم افزارهایی مجهز به تخصیص وظایف، امکان مشاهده پیشرفت پروژه در هر لحظه و همچنین امکان برقراری ارتباط با اعضا هستند؛ به ویژه ارتباط با اعضایی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند. میزیتو شرکت پیشرو در طراحی و توسعه نرم افزار کنترل پروژه در ایران است. ما در میزیتو با بهره‌گیری از متخصصان ایرانی و همگام با فناوری‌های روز دنیا امکان مدیریت پروژه‌های استارتاپی، سازمانی و صنعتی را برای شما فراهم آورده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در میزیتو تماس بگیرید.


سوالات متداول
نرم افزار ترلو چیست؟
ترلو یک ابزار مشارکتی است که پروژه‌های شما را در قالب تابلوهایی سازماندهی می‌کند.
نرم افزار ترلو چه معایبی دارد؟
از میان معایب نرم افزار ترلو می‌توان به عدم بهینه بودن برای پروژه‌های پیچیده، مناسب نبودن برای تمام افراد، داشتن نماهای محدود و عدم نمایش وابستگی وظایف اشاره کرد.
بهترین نرم افزار جایگزین ترلو برای ایرانیان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
میزیتو بهترین نرم افزار جایگزین ترلو برای ایرانیان است. این نرم افزار مجهز به تمام ابزارهای لازم برای مدیریت پروژه است؛ همچون داشبورد، میز کار، تخصیص وظایف، مکاتبات و یادداشت‌ها، پرونده مشتریان و مانیتورینگ تیم.

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!